16

نحوه انتخاب کفش ایمنی و پوتین ایمنی استاندارد

نحوه انتخاب کفش ایمنی و پوتین ایمنی استاندارد :

کفش ایمنی همان طور که از نامش پیداست، وظیفه ایمن نگه داشتن پا را در برابر آسیب ها و خطرات مختلف به عهده دارد. در تولید این کفش ها، استانداردها و فاکتورهای ایمنی گوناگونی لحاظ شده است. همین امر سبب شده است که نخستین و مطمئن ترین راه برای محافظت پا در محیط های کاری پر خطر، استفاده از کفش ایمنی باشد. در این مقاله تلاش می کنیم تا نحوه انتخاب کفش ایمنی و پوتین ایمنی استاندارد را دریابیم.

 

منظور از کفش ایمنی چیست؟

کفش های ایمنی را به نام کفش کار نیز می شناسند. این نامگذاری به دلیل کاربرد این گونه کفش ها می باشد. این کفش ها دارای ساختار ویژه ای هستند. به همین سبب برای محیط کاری پر خطر مانند محیط های صنعتی، ساختمانی و ... کاملا مناسب می باشند.

 

کفش ایمنی استاندارد

  

نگاهی به پوتین های ایمنی:

علاوه بر کیفیت که یکی از مهم ترین مولفه ها در تولید کفش ایمنی، به شمار می رود، ویژگی های ظاهری این نوع کفش ها نیز بسیار حائز اهمیت می باشند. از این رو تولیدکنندگان، کفش های ایمنی را با توجه به نوع عملکرد و کاربرد به شکل ها و فرم های متنوعی عرضه می کنند.

پوتین ایمنی یکی از انواع کفش های ایمنی به شمار می رود که در مقایسه با کفش ایمنی، ارتفاع ساق بیشتری دارد. پوتین های ایمنی دربردارنده ی همه ی ویژگی ها و استانداردهای کفش های ایمنی می باشند. پوتین ها معمولا در فصول سرد سال بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. که یکی از نکات مهم در نحوه انتخاب کفش ایمنی و پوتین ایمنی استاندارد میباشد.

کاربرد کفش ایمنی: 

نقش های مهم در نحوه انتخاب کفش ایمنی و پوتین ایمنی استاندارد را در زیر توضیح میدهیم. تصور کنید که ساعت های طولانی از شبانه روز را در محیط های پر خطر به سر می برید. حضور مداوم و طولانی در این گونه محیط ها می تواند انواع آسیب ها را به جسم و به ویژه پاهای شما وارد کند. کاربرد اصلی و بنیادی کفش های ایمنی محافظت از پاهای شما در برابر انواع گوناگون آسیب ها و خطرات می باشد. در ادامه به مهم ترین آسیب ها در محیط های کاری پر خطر و کاربرد کفش ایمنی در جلوگیری از این خطرات اشاره می کنیم:

- نقش مؤثر کفش ایمنی در محافظت از پا به هنگام سقوط اجسام

- نقش کفش ایمنی جهت حفاظت از پا در برابر سوراخ شدن با اشیای نوک تیز در محیط هایی مانند کارگاه های ساختمانی

- نقش کاربردی کفش های ایمنی و حفاظت در مقابل خطرات الکتریکی

- نقش مهم کفش های ایمنی جهت جلوگیری از آسیب های مربوط به برش

- کاربرد مهم کفش های ایمنی جهت جلوگیری از سقوط و لغزش در محیط های کاری لغزنده

- کفش های ایمنی و نقش حفاظتی آنها در برابر یخ زدگی و سرمازدگی

- نقش محافظتی کفش ایمنی در برابر حرارت و سوختگی در محیط های صنعتی

 

کفش ایمنی ساق بلند

  

نگاهی به ویژگی های کفش ها و پوتین های ایمنی:

به طور کلی باید بگوییم تولیدکنندگان کفش ایمنی برای جزء به جزء این کفش ها برنامه ریزی کرده اند. به همین دلیل بهترین جنس ها و مواد اولیه برای این نوع کفش ها به کار گرفته شده است. کیفیت بالای این جنس ها و مواد سبب شده است تا عملکرد و کاربرد کفش های ایمنی در حد اعلای خود باشد. همچنین این ویژگی ها باعث شده تا این نوع کفش ها، ایمنی پا را تضمین کنند. در ادامه به مهم ترین ویژگی های این نوع کفش ها اشاره خواهیم کرد تا نحوه انتخاب کفش ایمنی و پوتین ایمنی استاندارد را برایتان شفاف تر کنیم:

 

1. رویه ی کفش ها و پوتین های ایمنی

 رویه ی کفش ایمنی در ارتباط مستقیم با محیط می باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که جنس این رویه باکیفیت و بادوام باشد. برای رویه ی این نوع کفش ها اغلب از چرم طبیعی استفاده می شود. این جنس علاوه بر دوام و محافظت از پا، راحتی پا را نیز فراهم می کند.

 

2. زیره ی کفش ها و پوتین های ایمنی

تولیدکنندگان کفش ها و پوتین های ایمنی، به زیره ی این نوع کفش ها بسیار اهمیت می دهند. به همین دلیل از باداوم ترین جنس زیره برای این کفش ها استفاده می شود. جنس زیره ی اغلب این کفش ها PU پی یو با تزریق مستقیم می باشد. قابلیت انعطاف پذیری و مقاومت بسیار زیاد در مقابل حرارت و انواع آسیب ها از مهم ترین ویژگی های این نوع زیره می باشد.

 

3. سرپنجه ی کفش ها و پوتین های ایمنی

سرپنجه بخش مهمی از ساختار کفش ایمنی را در بر می گیرد. سرپنجه ی اغلب کفش های ایمنی از جنس کامپوزیت است. این جنس بسیار محکم و مقاوم است و تحمل فشار تا حد 200 ژول را دارا می باشد.

 

4. کفی کفش ها و پوتین های ایمنی

مطابق با استانداردهای پزشکی، کفی این کفش ها طبی می باشد و روکشی از جنس کتان دارند. این ویژگی ها باعث می شود تا فرد به هیچ وجه احساس خستگی نکند. علاوه بر این، کفی این نوع کفش ها، ضربه گیر نیز می باشند. به همین دلیل به صورت کامل از پا محافظت می نمایند.

 

5. آستر کفش ها و پوتین های ایمنی

آستر این نوع کفش ها و پوتین ها اغلب از جنس منسوج می باشد. این جنس از باکیفیت ترین و همچنین مرغوب ترین جنس ها به شمار می رود. جنس منسوج سبب تنفس پا و تهویه ی مناسب کفش می گردد.

 

 

کفش ایمنی ساق بلند

نگاهی به قیمت و خرید کفش ایمنی:

بسیاری از افراد هنگامی که با ویژگی های و عملکرد و کاربرد کفش ایمنی آشنا می شوند، فکر می کنند که این کفش ها قسمت بسیار بالایی دارند. در صورتی که با توجه به نقش و کاربرد مهم این کفش ها و ایمنی و استحکام بسیار زیادی که برای سلامت پا فراهم می کنند، قیمت آنها منطقی و منصفانه است.

همان طور که در سطرهای بالاتر نیز اشاره کردیم، برای تولید این نوع کفش ها از مرغوب ترین جنس ها و مواد اولیه استفاده شده است. کیفیت بالای جنس و مواد اولیه سبب طول عمر بالای کفش های ایمنی می گردد.

ایمن تولز فروشنده ی انواع تجهیزات ایمنی، انواع کفش ایمنی را با مناسب ترین قیمت ها عرضه می کند. از آنجا که این شرکت با اصلی ترین و معتبرترین کارخانه های تولید کفش ایمنی همکاری می کند، قیمت ها کاملا به صرفه است.

از مهم ترین و معروف ترین کارخانه هایی که ایمن تولز با آنها همکاری می کند، می توان به این کارخانه ها اشاره کرد: پاتن، ایمن پا، فرزین، پای آرا، آقا نژاد، ترن، ارک، کلار و ... که باز هم یکی از نکات نحوه انتخاب کفش ایمنی و پوتین ایمنی استاندارد میباشد.

 

نگاهی به قیمت پوتین ایمنی:

پوتین ایمنی نیز همچون دیگر محصولات ایمنی شرکت ایمن تولز، از معتبرترین کارخانه های تولیدکننده ی کفش ایمنی تهیه می شود. خرید بی واسطه و همکاری مداوم این شرکت با کارخانه های مطرح، تأثیر مستقیمی در قیمت پوتین ایمنی داشته است.

به همین سبب می توان گفت در میان انواع عرضه کنندگان و فروشندگان کفش ها و پوتین های ایمنی، ایمن تولز منصفانه ترین و مناسب ترین قیمت ها را برای خریداران در نظر گرفته است.


همچنین جهت سفارشات عمده و یا مشاوره با کارشناسان ما میتوانید با شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.